Over Staring College

Het Staring College biedt groep 8-leerlingen in Lochem, Borculo en het omringende gebied een veilige en eigentijdse middelbare school die ze uitdaagt om het beste uit zichzelf te halen. Samen ontdekken we wat onze mooie streek te bieden heeft. We laten ons inspireren door lokale bedrijven, verenigingen en mensen uit onze regio.

Je voelt je bij ons al snel thuis, wie je ook bent of waar je ook vandaan komt. We komen dichter bij jou, zodat we kunnen leren van elkaar!

Onze school

De Achterhoekse dichter Anthony Christiaan Winand Staring vond dat iedereen recht had op goed onderwijs. Hij liet op zijn landgoed Kasteel De Wildenborch een school bouwen voor kinderen van boeren en landarbeiders en betaalde zelf voor de gegeven lessen.

Portuur

Het Staring College en het Assink lyceum werken op bestuurlijk niveau samen, onder de naam Portuur. Lees hier alles over Portuur!

Veiligheid

Op onze school moet iedereen zich veilig en prettig kunnen voelen. Want als je je op school veilig voelt, kun je ook beter leren en werken.
Om de veiligheid te waarborgen, zijn er regels, afspraken en protocollen. Zie hiernaast.

Gezonde school

Op het Staring College vinden we een gezonde leeromgeving belangrijk. De locatie in Lochem is officieel een Gezonde School! Met dit programma maken we een gezonde leefstijl op school vanzelfsprekend. Ook in de locaties in Borculo krijg je onder andere lessen over voeding en leefstijl die je helpen om gezonde keuzes te maken.

In onze schoolkantines werken we met de ‘Richtlijnen gezonde schoolkantines’ van het Voedingscentrum. Dit betekent dat je in onze kantines een gezond aanbod van producten vindt.
Al een aantal jaren ontvangen onze kantines jaarlijks de Gouden Kantine Schaal van het Voedingscentrum.