Digitaal leren

De computer speelt een belangrijke rol bij het leren op onze school. Via de zogenaamde elektronische leeromgeving vind je onder andere studeerwijzers en programma’s van toetsen. Sommige examens doe je ook via de computer. Zo leer je goed omgaan met technische middelen. Dat komt ook weer van pas in bijvoorbeeld het vervolgonderwijs!

BYOD

Op onze school werken we met ‘Bring Your Own Device’ (BYOD). Dit betekent dat je les krijgt op je eigen laptop of tablet (een laptop heeft onze voorkeur). Zo kun je online aan de slag met opdrachten, oefentoetsen en leerwerk. Wij vinden het belangrijk dat je leert op een manier die bij je past. De keuze is dus aan jou!
Wanneer je bij ons in de brugklas start, ontvang je op de kennismakingsmiddag (in juni) meer info over BYOD zoals de eisen waaraan het device moet voldoen en de mogelijkheden om een device te huren.

Hieronder staat het document 'BYOD op het Staring College'. Daarin kun je  meer lezen over onder andere de aanschaf en het gebruik van een laptop.

De mediatheek

De school in Lochem heeft een eigen mediatheek met een groot aantal studieplekken. Hier kun je rustig zelfstandig werken aan opdrachten of huiswerk maken. Met je leerlingpas kun je daarnaast gratis boeken en foto- en videocamera’s lenen. De mediatheek is elke schooldag open van 09.00 uur tot 14.00 uur.

Waarom Staring

"We mogen zelf bepalen of we op een device of met boeken werken. Superfijn!"

Daan